Gra kinematograficzna

Skończyłam filmoznawstwo i w ramach studiów obejrzałam wiele filmów, które mnie zainteresowały, ale też wiele filmów, na których wynudziłam się jak mops. Choć prawdę mówiąc nie mam pojęcia czy mops się nudzi czy nie, ale wyraz jego twarzy czy też mordy wskazuje na brak jakiegokolwiek entuzjazmu i pewnie stąd takie porównanie.

Wiele filmów rozpoznaje po ujęciu czy dwóch, czasem wystarczy mi jeden kadr, bym wiedziała co to za film. Mogę określić tytuł  jedynie po obsadzie. Jednak to wszystko jest niczym, w porównaniu to wygibasów mózgowych jakich muszę dokonać, by odgadnąć tytuł filmu po opisie wykonanym przez mojego tatę.

Od zawsze pamiętam, że tata opisywał mi film w niepowtarzalny sposób, który najgorliwszych krytyków filmowych przyprawiałby o zawał serca i zapaść mózgową, bo nawet gdyby obejrzeli miliony filmów nijak nie byliby w stanie skojarzyć tego z pokrętną logiką, jaką mój tata prezentuje.

Mnie się to jakoś udaje.

Przy akompaniamencie zdziwionych spojrzeń rodziny, różnych wzdychań i innych tego typu wyrazów zaskoczenia zarówno co do sposobu opisania, jak i do fakty odgadnięcia przeze mnie czego dotyczą i podawania odpowiedniego tytułu. Żadne kalambury nie mają przy tej zabawie najmniejszych szans.

Oto kilka przykładów zadań, z którymi musiałam sobie radzić (akurat te pamiętam nie dlatego, ze były najtrudniejsze, ale jakoś zwyczajnie utkwiły mi w pamięci)

1. No wiesz ten film z tym Murzynem, co on na tej pustyni miał tego potwora.

2. A ten film z tym samym Murzynem, co najpierw jego podglądali, a potem on podglądał.

(zestaw jest ułatwieniem, wystarczy tylko przypomnieć sobie w jakich dwóch filmach grał „ten Murzyn”)

3. Ten film z tą Murzynką, co potem te krokodyle były.

(nie oznacza to, że mój tata jest fanatykiem Murzynów, czy ogląda filmy zwracając uwagę wyłącznie na ich udział, ale jakoś tak mu widocznie pasowało to do opisu. Dla potwierdzenia, że nie tylko poprzez występy Afroamerykanów jestem w stanie zidentyfikować film po tym szczególnym opisie kolejna porcja)

4. A ostatnio widziałem taki film na DVD co on najpierw to widział, a potem to było

I ostatni (dzisiejszy) opis

5. Oglądałem ten film co on miał tak dużo dzieci a potem poszedł na wojnę.

Uwielbiam te zabawy. Trenują mój umysł w sposób niesamowity i pozwalają mieć stały kontakt z kinematografią światową (choć głownie amerykańską). Polecam próbę odgadnięcia tytułów opisanych filmów. W najbliższym czasie podam odpowiedzi. Ot taka mała gra.

7 thoughts on “Gra kinematograficzna

  1. Zawsze musi być ktoś, kto zacznie pierwszy, więc może ja zacznę.

    1. Independence Day. Pasuje mi Will Smith i jego bliskie spotkanie z Obcym po wcześniejszej walce powietrznej.

    2. Tenże sam Will Smith i Enemy Of The State.
    3. ? poddaję się…
    4. pasuje mi do opisu Next z Nicolasem Cagem.
    5. a tu dałbym Mela Gibsona i We Were Soldiers

    :)

Skomentuj

