Zniżka na aborcję

Kolejny marzec kolejna Manifa i moja obecność na niej. Trochę z uwagi na obowiązki zawodowe, ale bardziej z uwagi na obowiązki feministyczne. Jak kiedyś powiedziałam: Jak długo chociaż jedna kobieta na świecie będzie traktowana gorzej tylko dlatego, że jest kobietą, tak długo ja będę feministką. I jestem ze wszystkimi tego konsekwencjami. Sprawy kobiet są mi bliskie i zawsze idąc i robiąc nawet coś w czyimś imieniu czuję, że robię to również w swoim imieniu.
W tym roku główne hasło manifowe: „Kobiety wszystkich umów łączcie się”, nie pozostawiało wątpliwości z jakim przesłaniem idzie Manifa. Coraz gorsza sytuacja kobiet na rynku pracy nie zostaje niezauważona. Kobieta w wieku 20+ do 40, która dostanie umowę o pracę, może się czuć szczęściarą. Przecież nikt jej takiej umowy nie da, bo jest w wieku reprodukcyjnym i na pewno natychmiast po podpisaniu umowy zajdzie w ciąże i pewnie jeszcze zrobi to na złość pracodawcy. Z tymi postulatami nie sposób się nie zgodzić i wydawało się, że nawet prawica nie jest w stanie nic wysunąć ze swej strony, no bo niby co? Że nie zgadzają się na równe prawa w pracy albo nie chcą, żeby kobiety godnie zarabiały? Na to nawet ONR by się nie porwał (przynajmniej mam taką nadzieję).

Dlatego Manifa szła sprawnie i spokojnie, a ja miałam osobistą satysfakcję, gdy cały tłum skandował hasła, która gdzieś tam podrzuciłam.

images

Jednak przed samym finałem nastąpiła niemiła niespodzianką. Grupa dziewcząt zdecydowanie z drugiej strony społeczeństwa stała na środku z transparentem kłamliwym i manipulującym rzeczywistością w sposób tak drastyczny, że miałabym ochotę zaprowadzic je na lekcje biologii związane z życiem płodowym albo przynajmniej pokazać zdjęcia USG mojego dziecka, żeby przyswoiły wiedzę na temat wyglądu płodu w 24 tygodniu. Ale widocznie musiały, nie mogły się powstrzymać i jakby zupełnie bez związku z niczym z tym transparentem stanąć i poepatować trochę krwią, jakby zupełnie nie zdawały sobie sprawy, że pośród Manify były również dzieci. Albo zwyczajnie szły tamtędy z rodzicami na sobotni spacer.

W mojej głowie pojawiła się natychmiast niezgodna, która tym razem podyktowana była nie tylko innymi przekonaniami, ale logiką, która wskazywała mi, że jakakolwiek forma kontrmanifestacji powinna się chociażby w minimalnym stopniu do manifestacji właściwej odnosić, a nie protestować przeciwko czemuś gdzieś tam. Równie dobrze w tych okolicznościach mogłyby stanąć z transparentem dotyczącym karania pedofilii, bo niby czemu nie? Tak samo bez związku.

Prawicowcy ciągle mają tylko jeden kontrargument na wszystko, co się dzieje po lewej stronie i jest to tyleż smutne co zabawne. Jednak muszę uczciwie przyznać, że tym razem nastąpiła przynajmniej zmiana płciowa. W zeszłym roku w kontrmanifestacji przeważali panowie i może jakieś 2 koleżanki dopingowały ich ukryte za transparentem (przypominam, że oflagowali się oni wtedy transparentem z Hitlerem, który do tego roku najwyraźniej zweryfikowali, bo go nie było). Tym razem wystąpiły dziewczyny w imponującej liczbie sztuk cztery, co naprawdę robiło wrażenie wobec 150 osób na Manife.
I tutaj pokutuje moja potrzeba rozmowy z ludźmi i wyjaśniania im tych elementów rzeczywistości, w których się gubią. Dlatego postanowiłam poinformować te dziewczęta, że ich transparent jest zupełnie nietrafiony. W trakcie dyskusji, podczas której próbowałam się dowiedzieć, przeciwko którym postulatom są i jak bardzo się im sprzeciwiają, okazało się, że nie mają pojęcia jakie są tegoroczne manifowe hasła. Wejście na odpowiednią stronę w Internecie przekroczyło ich możliwości i najzwyczajniej się do tej swojej niezgody nie przygotowały w żadnym stopniu.   Ale uznałam, że w sumie mają prawo dbać o to, żeby sobie intelektu nie nadwyrężyć. Zwyczajnie w okolicy 8 marca odkurzają sobie swoje stare, dobrze wysłużone transparenty i ponownie ruszają na miasto sprzeciwiać się czemuś, czemu akurat im się sprzeciwić chce, niezależnie tak naprawdę od Manify czy czegokolwiek.

Ale jak już tam byłam, to zaczęłam uświadamiać i na bieżąco weryfikowały swoje poglądy. Że przecież nie są przeciwko godnej pracy i płacy kobiet. Przecież nie są przeciwko prawom pracowniczym. Że nie są przeciwko kobietom w pracy. Że w sumie ze wszystkim się zgadzają, tylko ta aborcja im nie pasuje.

– Ale przecież tu nie ma nic o aborcji – powiedziałam wskazując na transparenty.

Tu nastąpiła już totalna konsternacja i wydawało się, że dyskusja jest zamknięta i może nawet transparent zwiną. Ale wtedy wyrwała się jedna blondynka z okrzykiem

– Ale queercarta jest!

– A co to ma wspólnego z aborcją?- zapytałam zdziwiona. I otrzymałam bardzo zaskakującą odpowiedź:

– Zniżki są. I ten gender działa.

Tu, przyznaję, mnie zatkało. Jestem posiadaczką queercarty od wielu miesięcy i do głowy mi nie przyszło, że są na niej zniżki na aborcję, a już zupełnie, że w działaniu (czyli wykonaniu?) gendera. W tej perspektywie uznałam, że dalsza dyskusja nie ma najmniejszego sensu i odeszłam. A przecież mogłam zapytać o adresy tych gabinetów ginekologicznych, w których ta queercarta te zniżki na aborcję daje, bo widocznie dziewczyna była w temacie dobrze zorientowana.

8372f9fea92dfff67b976038f9b0ad29_original

Nie wiem skąd to przeświadczenie, że prawo aborcyjne jest jedynym postulatem, jaki ma lewica, który związany jest z kobietami. Ja zauważam, że postulatów równościowych i godnościowych wobec kobiet jest naprawdę wiele. Najwidoczniej jednak ci, którzy maja obłędnie prawicowe przekonania uznają, że lewa strona marzy tylko o tym, by wszyscy dokonywali aborcji w trybie ciągłym. Normalnie jak byśmy wszystkie tak pragnęły tej aborcji, że specjalnie dla niej zachodzimy w ciąże. BA nawet jesteśmy w stanie się pozapładniać In vitro, żeby tylko potem te ciąże abortować. Najlepiej w wykonaniu Gendera. I wtedy strzelimy sobie aborcję grupową z grupową zniżką. Ale wtedy zakupimy sobie ją na Gruponie i żadna zniżka z queercarty nie będzie nam potrzebna.

Skomentuj

