Religijna moda plażowa

Wiele hałasu wywołuje ostatnio zakaz noszenia burkini na plażach we Francji. W ogóle nagle okazało się, że na plaży należy się porozbierać jak to jest tylko możliwe, bo każda inna opcja niesie jakieś zagrożenie. Nie wiem dokładnie jakie, bo nikt nie wyjaśnił mi jakoś jak by to miało działać. Czy chodzi o to, ze im mniej mają na sobie kobiety, tym bezpieczniej jest w danym kraju i tym mniej jest tam terrorystów? W takim wypadku należałoby uznać, że dla bezpieczeństwa danego kraju wszystkie kobiety powinny chodzić gołe. I aż się boję, że ktoś to może gdzieś wprowadzić.

Ale skupmy się na samym stroju, ograniczmy się tylko do ubrania jako takiego i nie rozwijajmy całego aspektu społecznego. Oczywiście musimy delikatnie przechylić się w stronę religii, bo jest to ubranie z religią związane i inaczej się nie da, ale całą resztę sobie darujmy.

Czym jest to zagrażające poczuciu bezpieczeństwa burkini?
Jest to rodzaj stroju kąpielowego, ubrania plażowego dla religijnych muzułmanek, ale także kobiet innych  kultur czy religii, którym nakazy religijne zabraniają odsłaniania różnych części ciała. Strój ten zakładają także osoby, które chciałyby pobyć na plaży, ale boją się oparzeń słonecznych (nadwrażliwość na słońce) czy nie życzą sobie obnażać w miejscu publicznym.  W stroju tym odsłonięte są jedynie dłonie, stopy i twarz, ale nie głowa i włosy – te są zakryte.
I o to tyle hałasu.

burkini

Mało tego, obsesja na punkcie przymusowego odsłaniała kobiet na plaży idzie krok dalej (albo nawet kilka kroków a może już galopuje), bo nie trzeba być w tradycyjnym burkini, ale wystarczy ubrać się w coś innego niż bikini, by przywołać na plaże kilku uzbrojonych policjantów, którzy zadbają o moralność. Albo wręcz przeciwnie, bo w sumie przymusowe roznegliżowywanie to przeciwieństwo obrony moralności.

9391521-.jpg

Ja osobiście mam to w nosie. Jest mi dokładnie wszystko jedno kto jak jest ubrany na plaży czy na basenie, bo jakoś moją podstawową rozrywką w tych miejscach nie jest przyglądanie się ludziom i ocenianie ich według mojej wewnętrznej skali estetycznej.
Poza tym – chociaż nijak nie wynikało to ze względów religijnych – często bywałam na plaży dość szczelnie pozakrywana. W albumie mam zdjęcia, na których siedzę na plaży w długich, czarnych sztruksach i koszulce polo (również czarnej) oraz zakrytych butach. I nie, wcale nie było jakoś strasznie zimno, bo reszta osób na tych zdjęciu jest ubrana raczej letnio. Tak miałam, nie było mi za gorąco i nie miałam potrzeby eksponowania swoich wdzięków światu, a niezależnie od mojego stroju przebywanie na plaży sprawiało mi przyjemność.
Ale o ile mnie jest wszystko jedno w czym ludzie na tej plaży przebywają, to jeśli wprowadzamy jakieś zakazy i obostrzenia, to prosiłabym o konsekwencje.
Jasne, możemy sie zgodzić, że nijak religia nie powinna wpływać na to, jak się kobiety (czy też nie tylko kobiety, ale przecież o nich tutaj mowa) ubierają. Na plaży ubieramy się w kostiumy kąpielowe, bikini i pokazujemy tyle nagiego ciała ile się da.
Ale wszyscy zgodnie.
I żadne nakazy religijne nie powinny wtedy mieć wpływu na to, jak kobiety na tej plaży postrzegamy.
Także te:

14068031_934682196658113_5145261975491670258_n

Bo to także są stroje wymuszone nakazami religijnymi, które zabraniają pokazywać więcej ciała. Tutaj także widzimy jedynie stopy  oraz dłonie i twarz, ale już nie włosy, które według przepisów powinny być szczelnie zakryte.
Jeśli wprowadzamy zakaz stroju związanego z religią na plaży, to konsekwentnie dla każdej religii. BO przymuszanie religijnej muzułmanki do rozbierania, jeśli chce przebywać na plaży, nie powinno się niczym różnić od przymuszania religijnej katoliczki do tego samego.
Tylko jakoś nie wyobrażam sobie, żeby uzbrojeni policjanci podeszli do tych  pań i nakazali im się rozebrać

14079855_1273103582713898_3495321797502685180_n

A to już nic innego jak hipokryzja.

Skomentuj

