Lepiej dać się zgwałcić …

To, że w Polsce kobiety mają coraz mniej praw – jest oczywiste. Jednak gdyby ktoś chciał się zastanowić jak do tego doszło, co takiego się stało, że wszyscy tak łatwo odpuszczamy w walce o uznawanie kobiety człowiekiem, to mam pewien trop. Jest nim język, sposób mówienia o kobietach i o tym, co kobiet dotyczy. Poziom szowinistycznych żartów, które u nikogo nie wywołują oburzenia. Wszyscy uznają to za jasne, klarowne i oczywiste. Jedni wypowiadają bez zająknięcia , inni bez przeszkód przyjmują do wiadomości. Poklepują się po pleckach i tacy są wszyscy dowcipni i wspaniali.

Ostatnio pojawiło się w prawodawstwie polskim „gwałcikowe”. Wprawdzie nie zostało tak oficjalnie nazwane, ale świadczenie w wysokości 4 tysięcy złotych wypłacane kobiecie, które postanowi urodzić dziecko z gwałtu, szybko zostało takim mianem określone.
Nie zamierzam tutaj wypowiadać się, jak jest to wstrętne i okrutne, jak nisko wyceniono życie i godność ludzką. Ale to pewnie dlatego, ze to życie i godność kobiety, a one są w tym kraju niewiele warte.

Chcę tylko napisać o tym, jak wielu mężczyzn szybko przyswoiło sobie tę wycenę gwałtu, bo jakoś inaczej tego, co się dzieje, określić nie sposób.
Na pewnej stronie ukazała się propozycja pracy w reklamie dla „ładnej dziewczyny” i cały udział w tym przedsięwzięciu wyceniono na 50 zł. Oczywistym jest, ze natychmiast pojawiły się głosy oburzenia, że to jakiś marny dowcip, że chyba komuś brakło jakiegoś zera lub dwóch, że taka stawka to policzek.
Ale wszystkich przebił pan, który napisał:
„Lepiej dać się zgwałcić i dostać 4 tysiące złotych niż pracować za te 50 złotych”

Ja poczułam się, jakby mnie opluł. Zatkało mnie i przez chwilę zastanawiałam się, czy w ogóle coś mu odpisać, czy może sobie darować.
Niestety dość szybko pojawił się kolejny komentarz w tych duchu
„Jak zatrudnią ładna, to może jej się trafi”
I tu trafiło, ale mnie.
Bo przecież wiadomo, ze gwałcone są tylko ładne i w mini, że to w sumie jakaś przyjemność dla kobiety, a niewątpliwie komplement, bo przecież brzydkiej nikt nie zgwałci. Może nawet należałoby sobie taki gwałt wpisać do CV, żeby podnieść wartość u pracodawcy. NO przecież to jest poniżej krytyki, poniżej dna i leci w głąb na łeb na szyję. Ja wiem, że propozycje całodziennej (lub nawet za dwa dni) stawki 50 zł za prace w reklamie jest poniżej krytyki, ale czy komentując to należało spaść jeszcze parę stopni w dół?
No niektórzy to nie tyle pukają w dno od spodu, tylko brnąć jeszcze dalej i dalej i nie wiedzą, ze dno już dawno osiągnęli, przekroczyli i nigdy nawet od drugiej strony do niego nie dotrą…

I co dalej?
Ano dalej skrytykowałam tych dwóch panów i … spotkałam polemikę. Bo przecież nic takiego się nie stało, nic takiego nie zostało powiedziane, zaproponowanie kobiecie, by „dała się zgwałcić” jest tylko komentarz w kwestii stawki i nie ma o czym mówić .A że gwałci się ładne tylko, to wiadomo.
Zupełnie jakby gwałt był tylko jedną z pozycji seksualnych i jedni to lubią a inni trochę mniej albo się tylko nie przyznają.
W ogóle nie ma refleksji, ze gwałt to przemoc , to zbrodnia…

10672402_614116508699028_7341570821581328099_n
A jak zapytałam jednego z panów, za ile on dałby się zgwałcić, to mi bez cienia żenady odpowiedział „Jak na panią patrzę, to nawet za darmo”
Ach zapomniałam przecież, że nie tylko gwałci się ładne kobiety, ale gwałcą również jedynie ładne kobiety.
W dalszą dyskusję nie wchodziłam, bo ten poziom szowinizmu i bagna jest dla mnie niedostępny poznawczo i wolę, by tak zostało.
Chociaż może powinnam panu wyjaśnić, że gwałt polegałby raczej na tym, że ktoś większy i silniejszy od niego zaatakowałby jego odbyt, więc nie sądzę, by jakakolwiek przyjemność jego wykonaniu się pojawiła. Bo to nie spółkowanie, a przemoc. I powtarzać to będę do znudzenia.

Najbardziej w tym wszystkim zabolało mnie jednak to, ze byłam JEDYNĄ osobą, która na to zwróciła uwagę, jedyną, której to przeszkadzało… Nikt inny nie poczuł się dotknięty, czy oburzony. Jakby tego typu komentarze były oczywiste.
Przecież tak zabawnie jest zażartować sobie z gwałtu. To takie śmieszne, że boki można zrywać. Nawet Lepper swego czasu żartował, że prostytutki zgwałcić nie można i okraszał ten niewybredny żart obrzydliwym rechotem. Ten rechot mam w uszach zawsze, gdy ktoś znowu z gwałtu robi sobie temat do żartów.
Skoro zgwałcenie kobiety to taka frajda i przyjemność, kobieta powinna czuć się przez to doceniona i nawet teraz może sobie z tego formę zarobku zrobić (nikt nie dodaje, że musi dla tych 4 tysięcy zajść w ciąże, donosić i urodzić i już nawet ja nie wymagam, żeby ktokolwiek tak swobodnie się o tragedii wypowiadał spróbował chociaż pojąć ułamek traumy, jaką to może nieść) Skoro nikomu takie komentarze nie przeszkadzają i jedyną odpowiedzią jest „Nic się nie stało”. To chyba naprawdę nie trzeba tłumaczyć ,dlaczego kobieta w Polsce nie jest uznawana za człowieka, nie ma z nim równych praw i powinna się cieszyć, że w ogóle wypowiadać się może. Bo to chyba już też niedługo.

2 thoughts on “Lepiej dać się zgwałcić …

  1. Jestem w szoku to co czytam… poziom panów biorących udział w dyskusji to dno. Wiem, że zawsze mogą się trafić tzn „szowinistyczne świnie” z poglądami level JKM, który nawet uważa, że kobiety nie powinny głosować, bo nie myślą logicznie. Ale tutaj, jak widać nagromadzenie męskiej głupoty. Panowie, zostałam zgwałcona przez znajomego kiedy miałam 14 lat. Był to mój pierwszy raz. I nie, nie jestem ładna. A już na pewno wtedy nie byłam. Bez biustu, kształtów, chuda jak szczapa z aparatem na zębach. Nie ubierałam się wyzywająco. Zreszta jak dziecko w tym wieku może się ubrać. Boli mnie to, że co raz więcej mężczyzn ma poglądy rodem z innej epoki i potrafi sobie żartować z tak okropnego przestępstwa jakim jest gwałt.

    • Przestałam przymykać oko, żeby się nie denerwować.
      Bo dla mnie taka dyskusja to TYLKO nerwy, a są kobiety, dla których to dramat, tragedia wspomnień, trauma przeżyć… dlatego będę się wypowiadać i walić po łbach (słownie) wszystkich idiotów (i idiotki), którzy z gwałtu robią żart, zabawę i nie widzą w tym nic złego.

Skomentuj

